Освіта:
Олександра Барбалат – визнаний в Україні і за кордоном фахівець-практик
у галузі художньої обробки металу з 26 річним досвідом роботи художника-ювеліра-емальєра.
2007 року отримала повну вищу освіту у Київському державному інституті
декоративно-прикладного мистецтва і дизайну імені Михайла Бойчука
(нині Київська державна академія декоративно-прикладного мистецтва і дизайну
імені Михайла Бойчука) за спеціальністю «Образотворче та декоративно-прикладне
мистецтво» і здобула кваліфікацію «Художник декоративно-прикладного мистецтва».
З 2009 року Барбалат О. В. є членом Національної спілки художників України та
Національного комітету Міжнародної асоціації образотворчого мистецтва.
2013 року Нагороджена Орденом Михайла Перхіна (почесна нагорода Меморіального
фонду Карла Фаберже за видатні досягнення у розвитку ювелірного мистецтва України).
2015 року Увійшла до енциклопедії художнього металу. (Сучасний художній метал України).
2018 року заснувала науково-дослідний проєкт «Золотий Гамаюн» в рамках якого
було впроваджено конкурси дизайну ювелірних виробів та цикл щорічних міжнародних конференцій для молоді, присвячених питанням розвитку і популяризації техніки гарячої емалі у світі.
2022 року закінчила аспірантуру Київського університету імені Бориса Грінченка за
спеціальністю 023 Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація, галузь знань 02 Культура і мистецтво.
2023 року захистила дисертацію на тему «Візантійсько-києворуські золотарські традиції у сучасному ювелірному мистецтві України» та здобула науковий ступінь доктора філософі з галузі знань 02 Культура і мистецтво за спеціальністю 023 Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація.
Список публікацій:
Фахові статті категорії В:
1. Барбалат О. В., Школьна О. В. Києворуські зірчасті та дископодібні колти з чорнінням в українськихі закордонних колекціях: джерела інспірацій. Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський зб. наук. пр. молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. Дрогобич: Видавничий дім «Гельветика» 2020. Том 5. № 28. С. 252–259. ISSN 2308-4855. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4863.5/28.208927 URL: http://surl.li/euqd
2. Барбалат О. В., Школьна О. В. Візантійсько-києворуські емальєрні традиції у дизайні сучасних ювелірних виробів України. Art and Design. Київ. 2020. №2. C. 14–26. ISSN 2617-0272. DOI: https://doi.org/10.30857/2617-0272.2020.2.1 URL: http://surl.li/euqet
3. Барбалат О. В. Знакова символіка фітоморфних орнаментів візантійського золотарства IV–IX століть. Art and Design. Київ. 2021. №2(14). С. 63–74. ISSN 2617-0272. DOI: https://doi.org/10.30857/2617-0272.2021.2.6 URL: http://surl.li/caiab
4. Barbalat O. Artistic and Pictorial Peculiarities of the Symbol of the Tree of Life in the Kyivan Gold Business of the ХІ – first half of the ХІІІ century. Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський зб. наук. пр. молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. Дрогобич: Видавничий дім «Гельветика» 2022. Том 1. № 54 P. 77 – 82. ISSN 2308-4855. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4863/54-1-10 URL: http://surl.li/euqhf
5. Barbalat O. Peculiarities of Hot Enamel Technique Application in the Artistic-Images System of Kyivan Rus Goldsmithing XI – first half of XIII century. Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський зб. наук. пр. молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. Дрогобич: Видавничий дім «Гельветика» 2022. Том 1. №55. P. 46 – 52. ISSN 2308-4855. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4863/55-1-7 URL: http://surl.li/euqho
6. Barbalat O. Barmy Kijoworuskie w Kolekcjach
Ukraińskich i Zagranicznych: Techniki Wykonania,
Cechy Artystyczne. KELM (Knowledge, Education, Law, Management).
Lublin, 2020. № 3(31). S. 3–8. ISSN 2353-8406 DOI: https://doi.org/10.51647/kelm.2020.3.2.1
URL: http://surl.li/euql
7. Barbalat O. Sacred Geometry in Jewellery Design by Modern Ukrainian Artist and Master Maksym Stoliar. Art and Science. Tallinn, 2020. №2. Р. 16–29. ISSN 2733-2004. URL: http://surl.li/gioqf
8. Barbalat O., Shkolna O., Sosik O., Sytnyk I., Kashshay O. Kyivan Rus Kolts with Enamels and Niello: Genesis, Sources of Inspiration, Iconography, Attribution issues. Linguistics and Culture Review. 2021. Vol. 5(S2). Р. 645–677. ISSN 2690-103X. DOI: https://doi.org/10.21744/lingcure.v5nS2.1409
URL: http://surl.li/evklz
9. Barbalat O., Shkolna O. V., Sosik O. D., Buihasheva A. B., Zaitseva V. I. Concerning the Closeness of the form of Sufi Kashkul and the Slavic Boats. Linguistics and Culture Review. 2021. Vol. 5(S4). P. 891–903. ISSN 2690-103X. DOI: https://doi.org/10.21744/lingcure.v5nS4.1736
URL: http://surl.li/evkro
Наукові конференції:
1. Барбалат О. В. Ідеї з архівів Всесвіту, вкарбовані у вічність: Творчість сучасного художника-майстра художньої обробки металу, ювеліра-модельєра Максима Столяра. Науковий вісник Національного музею історії України, 2019. Вип. 4. С. 557–567. ISSN 2618-0235. URL: http://surl.li/evksd
2. Барбалат О. В. Сакральна геометрія у дизайні ювелірних виробів Візантії культової тематики: нагрудні хрести. Дизайн-освіта як галузь креативних індустрій: матеріали Всеукраїнської наук.-практ. конференції, 18–19 квітня 2019 р. МК України, Київ. Національний університет культури і мистецтв; редкол.: Н. Удріс-Бородавко, А. Болтенков, О. Чистіков. Київ: КНУКіМ, 2019. С. 205–210. URL: http://surl.li/cajab
3. Барбалат О. В. Мистецтво народжене вогнем: старовинна техніка гарячої емалі на теренах сучасної України. Культурні та мистецькі студії ХХІ століття: науково-практичне партнерство: матеріали міжнародного симпозіуму, 6 червня. 2019 р. Міністерство культури та інформаційної політики України; Національна академія керівних кадрів культури і мистецтв. Київ: НАКККіМ, 2019. С. 120–123. URL: http://surl.li/giouh
4. Барбалат О. В. Старовинна техніка гарячої емалі в умовах інтенси-фікації виробництва ювелірних прикрас у творчості сучасного майстра Роіні Хуцидзе. Науковий вісник Національного музею історії України. 2020. Вип. 6. С. 471–478. ISSN 2618-0235. URL: http://surl.li/dlliv
5. Барбалат О. В. Знакова символіка фітоморфних орнаментів києворуського золотарства. Міжнар. наук-практ. конф. «Гагенмейстерські читання», 19–20 листопада 2020 р. Кам’янець-Подільський: К-ПНУ ім. І. Огієнка, 2020. С. 73–75. ІSBN 978-617-7773-15-2. URL: http://surl.li/gipbi
6. Барбалат О. В. Візантійсько-києворуські золотарські традиції у творчості сучасного українського ювеліра-емальєра Максима Керуба. Національний музей історії України. Музей історичних коштовностей України. «Музейні читання» Всеукр. наук. конф. «Ювелірне мистецтво – погляд крізь віки», 24 грудня 2020 р. Київ, 2020. С. 20. URL: http://surl.li/gipjr
7. Барбалат О. В. Емальєрна школа «Майстерня Сонця» – перша і єдина в Україні для дітей та юнацтва. Міжнар. наук.-практ. конференція в рамках Першого і єдиного Міжнародного молодіжного емальєрного пленеру. КІПДМ ЛНАМ, автор ідеї реалізації конференції О. Барбалат. Косів, 29 жовтня 2021 р. №1. С. 11–14. URL: http://surl.li/bmws
8. Barbalat О. The Cycle of International Enamel Pleners for Youth is a Chronicle of the Development of Modern Enamel Art in Europe – a Phenomenon that has no Analogues in the World. Streszczenia Międzynarodowej Naukowo-Praktycznej Konferencji w ramach ІІ Międzynarodowego Pleneru Gorącej Emalii.Winnickie Obwodowe Muzeum Sztuki. Autorka pomysłu stworzenia konferencji Alexandra Barbalat. Winnica, 30 października 2022 r. №2. S. 12–13. URL: http://surl.li/exrms
9. Барбалат О. В. Цикл Міжнародних емальєрних пленерів для молоді – явище яке не має аналогів у світі. «Гаґенмейстерські читання». До 135 ліття від дня народження Володимира Гаґенмейстера: тези II Міжнар. наук.-практ. конф. К-ПНУ ім. І. Огієнка, 1–2 грудня 2022 р. м. Кам’янець-Подільський: Видавець Панькова А. С. 2023. С. 145–147. URL: http://surl.li/gntry
10. Barbalat O.The III International Enamel Plener for Youth "Stern des Hephaistos" in Ybbsitz 2023. International Conference on the Development of Hot Enamel Techniques, with a Focus on the Restoration of DMP Works.. April 24. 2024. URL: https://eportfolio.kubg.edu.ua/teacher/1299
11.Барбалат О.В. Неметалеві матеріали в авторських роботах ювелірів України кінця ХХ – початку ХХІ ст. «Музейні читання» Всеукр. наук. конф. «Ювелірне мистецтво – погляд крізь віки», 16 жовтня 2023 р. Київ, 2023. URL: https://eportfolio.kubg.edu.ua/teacher/1299
12. Бврбвлвт О. В. Перстень Святої Катерини: символічне значення, художньо-образні особливості. «Гаґенмейстерські читання». До 135 ліття від дня народження Володимира Гаґенмейстера: тези IІI Міжнар. наук.-практ. конф. К-ПНУ ім. І. Огієнка, 1–2 грудня 2023 р. м. Кам’янець-Подільський: Видавець Панькова А. С. 2023. С. 80-81. URL: https://eportfolio.kubg.edu.ua/teacher/1299
13. Barbalat O. Features of the transformation of the educational process in domestic enameling in the conditions of technical progress. Proceedings of the Scientific and Pedagogical Internship. Cuiavian University in Wloclawec (Poland). April, 14, 2024. P. 8. URL: https://eportfolio.kubg.edu.ua/teacher/1299
14. Барбалат О. В. Символіка обряду вінчання на Царство Слави й Істини в ювелірних роботах Раяна Лінча та Клаудіо Группі. Етнокультурні традиції в образотворчому мистецтві та дизайні України. Київський столичний університет імені Бориса Грінченка. 8 травня 2024 року. м. Київ. URL: https://eportfolio.kubg.edu.ua/teacher/1299
15. Barbalat O. Atrybucja antycznych wyrobów z emalią gorącą: współczesne metody. II International Youth Scientific and Practical Conference on the topic: "Attribution as a key to understanding: challenges and opportunities in the restoration of works of art". Vinnytsia Regional Art Museum. 1 October, 2024. URL: https://eportfolio.kubg.edu.ua/teacher/1299
Художній метал, ювелірне мистецтво, емальєрна справа.