Гостьова лекція О. С. Кашшай «Арт-менеджмент для художників: як інвестувати у власну творчість та продавати твори мистецтва» 19.12.2023 р.

19 грудня 2023 року на запрошення кафедри образотворчого мистецтва Факультету образотворчого мистецтва і дизайну Київського університету імені Бориса Грінченка відбулася гостьова лекція кандидата мистецтвознавства, проректора з наукової роботи НАОМА Олени Степанівни Кашшай. Темою лекції доповідачки, представниці наукової школи «Духовне зростання особистості під призмою теорії та практики мистецтва і дизайну», було зазначено «Артменеджмент для художників: як інвестувати у власну творчість та продавати твори мистецтва».

Проблематика лекції була пов’язана зі складнощами світового та українського арт-бізнесу. Лектор наголосила, що наразі в Україні все ще бракує сучасної інфраструктури – художніх галерей нового типу, студій. Це заважає просуванню низці митців, особливо ще маловідомих. При цьому існує й проблема недостатнього захисту авторських прав на художні твори. Подекуди як молоді так і досвідчені митці стикаються з бюрократичними перепонами на шляху до реалізації своїх задумів, бо регламентація бізнесу в Україні все ще знаходиться на рівні загальної перевантаженої системи діловодства.

Не зважаючи на означену проблематику, нині зростає конкурентне середовище серед українських художників. І наявність ефективної маркетингової стратегії просування свого продукту виступає значною перевагою в боротьбі за замовлення та сприяє вдалим продажам творів мистецтва. Безумовно, сучасні освітні центри повинні зосередитися на впровадженні якісного навчального продукту в галузі артменеджменту, що повинен поєднати теоретичні та практичні аспекти.

Так, активне залучення українських художників до світової мистецької практики сприятиме розширенню міжнародного співробітництва та експонуванню їхніх творів на світових виставках. Лекторка детально зупинилася на стрімкому розвитку цифрового мистецтва. Саме з популяризацією цифрових технологій та віртуальної реальності варто очікувати розвитку нових форм цифрового мистецтва та його інтеграцію в арт-бізнес. Для цього необхідно ще в період навчання формувати художні кластери.

Створення художніх кластерів і творчих просторів сприятиме об’єднанню художників, галерей, інвесторів та інших учасників арт-бізнесу для спільної роботи та розвитку. Вдосконалення мистецької освіти та впровадження інноваційних підходів можуть підготувати нове покоління художників з високим рівнем креативності та професійної майстерності. Вони в своїй діяльності мають опанувати використання існуючих і створення нових онлайн-платформ для продажу та просування власних творів.

Присутні подякували Олені Степанівні за цікаву й змістовну лекцію. Лектор відповіла на численні питання присутніх. Зокрема, О. В. Школьної, І. В. Братуся, І. В. Ситник, В. Зайцевої та інших.