Контактна інформація

(044) 294-00-25
n.dmytrenko@kubg.edu.ua
02154, Київ, бул. І. Шамо, 18/2, каб. 119

Дмитренко Наталія Віталіївна

Заступник декана з науково-педагогічної та соціально-гуманітарної роботи

Науковий ступінь, вчене звання

Доктор філософії,

Обов'язки/Дисципліни, що викладає

  • Світовий арт-ринок та монетизація мистецтва
  • Арт-менеджмент та інтелектуальна власність в галузі
  • Культурно-мистецькі традиції Далекого Сходу в європейському просторі
  • Університетські студії. Вступ до фаху
  • Розвиток наукової галузі: крос-культурні дослідження

Біографія

ОСВІТА:
2016 –
захистила диплом бакалавра з відзнакою при Національній академії образотворчого мистецтва і архітектури на кафедрі теорії та історії мистецтва.

Дипломна робота: «Діадема з села Сахнівка Черкаської області. Реконструкція пам’ятки та дослідження джерел її іконографії».

2018 – захистила диплом магістра з відзнакою при Національній академії образотворчого мистецтва і архітектури на кафедрі теорії та історії мистецтва.

Дипломна робота: «Діадема з села Сахнівка Черкаської області, як пам’ятка візантійського мистецтва ХІІ століття».

2017–2018 – проходила стипендіальне навчання на магістерській програмі у Frederick University в Нікосії (Кіпр) на кафедрі образотворчого мистецтва, програма: Образотворче мистецтво та сучасні мистецькі практики.

2022 – захистила дисертацію на здобуття наукового ступеня доктора філософії при Національній академії образотворчого мистецтва і архітектури на кафедрі теорії та історії мистецтва.

Дисертаційна робота: «Іконографія, семантика та стиль сюжету "Таємна вечеря" у візантійському мистецтві», спеціальність 023 – Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація, галузь знань 02 – Культура і мистецтво, науковий керівник: Міляєва Людмила Семенівна, доктор мистецтвознавства, професор.

 

СТАЖУВАННЯ:

2013 – Pinchuk Art Centre (РAC). Київ, Україна.

2017–2018 – Муніципальний центр мистецтв Нікосії (NiMAC). Нікосія, Кіпр.

2021–2022 – Національний художній музей України (НХМУ). Київ, Україна.

2025 – Міжнародне стажування, University of Bialystok. Bialystok, Poland

 

ДОСВІД РОБОТИ:

2015–2016 – старший науковий співробітник в Національному музеї мистецтв імені Богдана та Варвари Ханенків. Досліджувала декоративно-прикладне мистецтво та графічні твори з фондів музею, виконувала архівування та каталогізацію музейного зібрання.

2016–2020 – менеджмент приватних і корпоративних колекцій, в галузі українського мистецтва початку ХХ століття з приватних збірок.

2020–2023 – експерт з акредитації освітніх програм в Національному агентстві із забезпечення якості вищої освіти (НАЗЯВО).

2020–2024 – індивідуальна мистецька діяльність, реалізація виставкових проєктів в Європі.

З 2024 – заступник декана з науково-педагогічної та соціально-гуманітарної роботи Факультету образотворчого мистецтва і дизайну, доцент кафедри образотворчого мистецтва.

 

ЧЛЕН ОРГАНІЗАЦІЙ:

2016–2025 – International Council of Museums (ICOM), дійсний член.

 

РЕАЛІЗОВАНІ МІЖНАРОДНІ ВИСТАВКОВІ ПРОЄКТИ:

2023 – SOUTH & WATER, Baroque Gallery. Kyiv, Ukraine

2023 – ANCESTRAL CODE, Baroque Gallery. Kyiv, Ukraine

2022 – THE GIANT, Baroque Gallery. Kyiv, Ukraine 

2022 – Der Lichtstrahl (The Ray of Light), Galerie Das Art Institut. Karlsruhe, Germany

2022 – Vernissage, Galerie Das Art Institut & Quartier Kultur-Kaiser-Passage. Karlsruhe, Germany

2022 – Resistance, Baroque Gallery. Kyiv, Ukraine

2022 – Report from Ukraine: Destruction of monuments and cultural heritage, Xanadu Gallery and Auction House. Warsaw, Poland

2021 – CAGES, Museum of Kyiv History. Kyiv, Ukraine

 

СЕРТИФІКАТИ:

2025 – X Міжнародна науково-практична конференція «Актуальні проблеми розвитку українського та зарубіжного мистецтв: культурологічний, мистецтвознавчий, педагогічний аспекти», Волинський Національний Університет.

2025 – Підвищення кваліфікації, Київський столичний університет імені Бориса Грінченка

2025 – Підвищення кваліфікації, Київський столичний університет імені Бориса Грінченка

2021–2022 – Міжнародний інститут бізнесу. 1.6 Оцінка рухомих речей, що становлять культурну цінність.

2021 – Конференція «Секторальне дослідження XXI: характерні риси та особливості». Чикаго, США.

2021 – Конференція «Освіта і наука сьогодні: міжсекторальна проблематика та розвиток наук». Кембридж, Великобританія.

2021 – Конференція «Міждисциплінарні дослідження: наукові горизонти та перспективи». Вільнюс, Литовська Республіка.

2017 – Міжнародний сертифікат володіння англійською. Students International IELTS Test Centre. Test Report Form (Advanced, C1). Cambridge, UK.

 

МОВИ:

Англійська – C1 

Французька – B1

Грецька – розмовна

Болгарська – розмовна

Українська – вільно

Професійний і науковий інтерес

фахівець з візантиністики, приватного та корпоративного колекціонування.

Інше

ПУБЛІКАЦІЇ:

ORCID ID 

Scopus ID: 58021722600   

Google Scholar

ResearchGate

Academia.edu 

 

СТАТТІ У НАУКОВИХ ФАХОВИХ ТА МІЖНАРОДНИХ ВИДАННЯХ:

  1. Dmytrenko N. The Reconstruction of a Diadem from Sakhnivka Village of Cherkasy Region and the Question About Its Attribution. Українська академія мистецтва. 2016. Випуск 25. С. 289–302. (https://naoma-science.kiev.ua/index.php/journal/issue/view/12).  (https://journals.naoma.kyiv.ua/index.php/uam/issue/view/10/10)
  2. Дмитренко Н.В. Джерела іконографії сюжету «Таємна вечеря» в пам’ятках ранньохристиянської доби. Українська академія мистецтва. 2019. Випуск 28. С. 98–108. (DOI: 10.33838/naoma.28.2019.98-108).
  3. Дмитренко Н.В. Формування іконографії сюжету «Таємна вечеря» у візантійській храмовій декорації 10-14 століть. Актуальні питання гуманітарних наук: Міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. 2020. Випуск 33, Т. 1. C. 40–51. (DOI: 10.24919/2308- 4863.1/33.215701).
  4. Dmytrenko N. Таємна вечеря в мистецтві Візантії та Західної Європи в мініатюрах IX–XIV століть: питання іконографії. KELM. Poland: 2021. No7 (35) vol. 1. 2020. P. 43–52. (DOI: 10.51647/kelm.2020.7.1.8).
  5. Dmytrenko N. Differences in The Iconography of The Last Supper in The Illuminations of The Gospels and Psalters of the 10th–14th Centuries Created in The Byzantine Empire. ANASTASIS. Research in Medieval Culture and Art. Vol. VIII, No. 1 May 2021. Romania. P. 91–108. SCOPUS (DOI: 10.35218/ARMCA.2021.1.05).
  6. Руденченко А.А., Дмитренко Н.В. Творчість Світлани Голембовської другої половини ХХ століття в світлі розвитку традицій художніх силікатів Київщини. Актуальнi питання гуманiтарних наук. Вип. 83, том 2, 2025. С. 163–168. (DOI: 10.24919/2308-4863/83-2-23)
  7. Дмитренко Н.В. Стиль шинуазрі в контексті культурно-мистецьких традицій Далекого Сходу в європейському просторі. УКРАЇНСЬКА КУЛЬТУРА: МИНУЛЕ, СУЧАСНЕ, ШЛЯХИ РОЗВИТКУ (НАПРЯМ КУЛЬТУРОЛОГІЯ). Випуск 50. С. 31–39. (DOI: 10.35619/ucpmk.50.933) https://doi.org/10.35619/ucpmk.50.933; https://zbirnyky.rshu.edu.ua/index.php/ucpmk/issue/view/28.

ТЕЗИ КОНФЕРЕНЦІЙ:

  1. Дмитренко Н.В. Реконструкція діадеми з с. Сахнівка Черкаської області з колекції Музею історичних коштовностей України. Ювілей НАОМА: Шляхи розвитку українського мистецтвознавства, 22 квітня 2016,  Київ: Тези Всеукраїнської конференції, Київ, 2017. С. 76–77.
  2. Дмитренко Н.В. Щодо атрибуції діадеми з с. Сахнівка Черкаської області з колекції Музею історичних коштовностей України. Четверті Платонівські читання, 26 листопада 2016,  Київ: Тези Всеукраїнської конференції, Київ, 2017. С. 15.
  3. Дмитренко Н.В. Іконографія сюжету «Вознесіння Александра Македонського на небо» та її розвиток впродовж 11–13 століть. П’яті Платонівські читання, листопад 2017,  Київ: Тези Всеукраїнської конференції, Київ, 2017. С. 122–123.
  4. Дмитренко Н.В. Зародження та розвиток іконографії, семантики та стилю сюжету «Таємна вечеря» у візантійському мистецтві. Шості Платонівські читання, листопад 2018,  Київ: Тези Всеукраїнської конференції, Київ, 2019. С. 18.
  5. Дмитренко Н.В. Символіка сюжету Таємна вечеря. Зміст і символ. Всеукраїнська науково-практична конференція «Педагогічна спадщина: персоналії в історії освіти НАОМА, здобутки, інновації в контексті європейської інтеграції України», березень 2019, Київ: Тези Всеукраїнської конференції, Київ, 2019. С. 85.
  6. Дмитренко Н.В. Семантика сюжету “Таємна вечеря” та її символи. Сьомі Платонівські читання, листопад 2019, Київ: Тези Всеукраїнської конференції, Київ, 2020. С. 23–24.
  7. Дмитренко Н.В. Особливості формування іконографії сюжету «Таємна вечеря» у візантійській храмовій декорації 10–14 століть. Восьмі  Платонівські читання, листопад 2020, Київ: Тези Всеукраїнської конференції, Київ, 2020. С. 18–19.
  8. Дмитренко Н.В. «Таємна вечеря» в декоративно-прикладному мистецтві Візантії на прикладі дискоса з колекції Лувру. Дев’яті  Платонівські читання, 20 листопада 2021, Київ: Тези доповідей Міжнародної наукової конференції, Київ, 2021. С. 196–197.
  9. Дмитренко Н.В. Щодо іконографії та символіки в зображенні «Таємної вечері» з Київського Псалтиря та їх аналогів. Естетика та мистецький вимір реальності: історія, сучасний етап та перспективні напрями розвитку: матеріали I міжнародної спеціалізованої наукової конференції, м. Хмельницький, 5 березня, 2021 р. Міжнародний центр наукових досліджень. — Вінниця: Європейська наукова платформа, 2021. С. 42–43. (DOI 10.36074/mcnd-05.03.2021.art.06).
  10. Дмитренко Н.В. Відмінності в іконографії сюжету «Таємна вечеря» в мистецтві Візантії та Західної Європи IX–XIV століть. Interdisciplinary Research: Scientific horizons and perspectives: Collection of scientific papers «SCIENTIA» with Proceedings of the I International Scientific and Theoretical Conference (Vol. 3), March 12, 2021. Vilnius, Republic of Lithuania: European Scientific Platform. С. 120–122. (DOI 10.36074/scientia-12.03.2021).
  11. Дмитренко Н.В. Вплив ранньохристиянського мистецтва на іконографію сюжету «Таємна Вечеря» в західноєвропейських творах VIII – XIV століть. Education and science of today: Іntersectoral issues and development of sciences: Collection of scientific papers «ΛΌГOΣ» with Proceedings of the I International Scientific and Practical Conference (Vol. 4), Cambridge, March 19, 2021. Cambridge-Vinnytsia: P.C. Publishing House & European Scientific Platform, 2021. С. 126–127. (DOI 10.36074/logos-19.03.2021.v4.37).
  12. Дмитренко Н.В. Мистецтво візантійської мініатюри середини XIV століття на прикладі Четвероєвангелія Івана Олександра. Sectoral research XXI: characteristics and features: Сollection of scientific papers «SCIENTIA» with Proceedings of the I International Scientific and Theoretical Conference (Vol. 3), March 26, 2021. Chicago, USA: European Scientific Platform. С. 123. (DOI 10.36074/scientia-26.03.2021).
  13. Дмитренко Н.В. Стан збереження та іконографічні особливості коптських і перських тканин IV–XI століть. Тези доповідей X Міжнародної науково-практичної конференції «Актуальні проблеми розвитку українського та зарубіжного мистецтв: культурологічний, мистецтвознавчий, педагогічний аспекти». Матеріали Х Міжнародної науково-практичої конференції (с. Світязь Шацького району Волинської області, 23–25 травня 2025 року) ; Волинський національний університет імені Лесі Українки. Львів – Торунь : Liha-Pres, 2025. С.15–16. (DOI https://doi.org/10.36059/978-966-397-500-9-3)
  14. Дмитренко Н.В. Візантійська спадщина в мистецькій освіті: необхідність інтеграції іконографічних студій в навчальний процес. Всеукраїнська науково-практична конференція «Етнокультурні традиції в образотворчому мистецтві та дизайні України». Матеріали науково-практичної конференції (м. Київ 14 травня 2025 року) : Київський столичний університет імені Бориса Грінченка. С. 49–54. (Режим доступу: https://fomd.kubg.edu.ua/images/phocagallery/2024_FOMD/FOMD_2025/Kafedra_DM/%D0%9D%D0%B0%D1%83%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D0%B0_%D1%80%D0%BE%D0%B1%D0%BE%D1%82%D0%B0/%D0%97%D0%B1%D1%96%D1%80%D0%BD%D0%B8%D0%BA_2025_.pdf)
  15. Дмитренко Н.В. Мистецтвознавча школа і науковий доробок Людмили Семенівни Мілєвої в контексті зв’язків Візантії та Київської Русі. Тези Міжнародної науково-практичної конференції «Українське народознавство та мистецтвознавство в контексті сучасних суспільних змін (наукова конференція пам'яті академіка НАН України Ганни Скрипник)» (Київ, 16-17 вересня 2025 року) / ІМФЕ ім. М. Т. Рильського НАН України. Київ, 2025. С. 300–301
Powered by SobiPro